Rad4AD

pdf RAD4AD LEAFLET

Rad4AD – Správa | Rad4AD | Pozývací list Rad4AD

seminár:

RADIO FOR ART DIRECTORS (Rad4AD)
                   Tréning v kreatívnom rádiu pre agentúry, zadávateľov a vysielateľov

 

Seminár s názvom: „Radio for art directors“, ktoré po celom svete uskutočňuje Tony Herz, kreatívny riaditeľ a majiteľ Herz Radia, na podporu „rádio-reklamy“ v dňoch  29. novembra a 30. novembra 2006 zorganizovala Asociácia nezávislých rozhlasových a televíznych staníc Slovenska /ANRTS/ v spolupráci s rádiami EXPRES a FUN, v hoteli Crowne Plaza /Conference room  BERLIN/,  v Bratislave.

Radio for art directors začalo rozvíjať po 30 ročných skúsenostiach na celom svete a je založené na 3 faktoch:

1. Málo agentúr kdekoľvek na svete je pyšných na svoje rozhlasové reklamy. Na rozdiel od televízie a tlače, kde sa nepretržite snažia preraziť, v rádiu sa kreatívne témy prikláňajú k tzv. „vychodeným chodníčkom“.

2. Skoro žiadna snaha naučiť sa tým zručnostiam, ktoré sú potrebné pre prácu v rádiu, okrem bežne známych „namotávok“  (Well-Know-Radio-Guy-Plays-His-Reel), ktoré sú síce zábavné, ale v skutočnosti majú malý vplyv na zvyšovanie úrovne.

3. Posvätné klišé „Vytvárať obrazy zo zvuku“ neznamená veľa v oblasti, ktorá je dnes viac menej na 100% vizuálna – je to dôležitý fakt, ktorý je do značnej miery nedocenený.

Na dvoch seminároch, rozšírených na pol dňa /9.00h. do 13.00h./, ktoré boli venované v

1. deň – reklamným a mediálnym agentúram a zadávateľom

2. deň – samotným rádiam a ich mediarepresentative

odzneli fakty, argumenty a aktivity posilnenia rozhlasovej reklamy ako segmentu, ktorá je jedna z najúčinnejších, s najlepšou efektivitou a najmenšou príposluchovosťou.

Tony Herz účastníkov učil kreatíve, inšpiroval a „dával návody“ na zvrátenie zníženia záujmu o rozhlasovú reklamu, vyzdvihol jej výhody a nchádzal nápady pre rádio. Použil interaktívnu hru Rad4ADs, ktorú hral každý; väčšina zúčastnených nachádzala možnosti rádia, o ktorých si mysleli, že nie sú možné, použitím hudby a zvukových efektov

Pozitívna je skutočnosť, že argumenty zazneli z úst odborníka „zvonku“ a nie samotnými zástupcami rádií.

Prednášajúci: TONY HERTZ /kreatívny riaditeľ, majiteľ firmy Hertz: Radio and Clever Advertising  Ltd./        Anglo-američan, ktorého vášeň k rádiu trvá už 30 rokov, vo svojej kariére získal ocenenia na 4 kontinentoch ako kreatívny riaditeľ medzinárodnej agentúry a vlastník súkromnej rádiovej kreatívno-produkčnej spoločnosti. Majiteľ spoločnosti Hertz: Radio and Other Clever Advertising Ltd., ktorá bola založená v roku 2001, po jeho odchode zo spoločnosti McCann-Erickson, kde pracoval na pozícií kreatívneho riaditeľa viac než 14 rokov. Tony Herz šéfoval kreatívnym oddeleniam spoločnosti McCann-Erickson v Tokiu, Bruseli a Birminghame, pod jeho vedením agentúry zvíťazili v: Eurobest, Cresta, London International, Clio and British Television Advertising Awards a Cannes Lion. Predtým ako pracoval pre spoločnosť McCann, Tony Herz riadil spoločnosť The Radio Operators, špecializovanú „londýnsku rádiovú spoločnosť“, ktorá vyhrala viac kreatívnych ocenení než akákoľvek iná spoločnosť vo Veľkej Británii, vrátane 22 Clios, 2 zlaté a 6 strieborných cien ILR Awards, London International, D&AD striebornú a vytúženú zlatú D&AD – prvú z dvoch, ktoré kedy boli rádiám udelené.

 

timing: 28. november 2006 – 1. december 2006

 

pondelok: 28.11.2006

– prílet p.Tonyho Hertza do Viedne, letenka – zabezpečilo Rádio Expres

– ubytovanie: Hotel Art Wiliam, Staré mesto – Bratislava, 3 noci: 28.11. – 1.12.2006/ – zabezpečilo Rádio Expres

– večera p.Tony Hertz – pozvánka Rádio EXPRES

utorok:  29.11.2006

– 1. seminár : pre agentúry a klientov /počet účastníkov 50/

– dĺžka: ½ dňa od 9:00 do 13:00;

– účastnícky poplatok /agentúry, klienti/: 3.000 Sk

–  p. Marina Fintorová z ExpresMedia privítala zástupcov agentúr a predstavila p.Tonyho Hertza

– miesto semináru (miestnosť a ozvučenie) /htl. Crowne Plaza, konferenčná miestnosť BERLIN/ – zabezpečilo Rádio FUN;  http://www.crowneplaza.sk/hotel.php

– catering, tlmočenie (tlmočníci a technické zabezpečenie ) /fy. Simulta v htl. Crowne Plaza – zabezpečilo ANRTS

– večera p.Tony Hertz – pozvánka p.Vaculík /Unimedia/

streda:  30.11.2006

– seminár pre rádia /členov ANRTS/ a mediarepresentativ /počet účastníkov 40/

– dĺžka: ½ dňa od 9:00 do 13:00;

– účastnícky poplatok /rádia a ich media representative/: 1.000 Sk

– p. Michal Arpáš, viceprezident ANRTS privítal zástupcov rádií a agentúr a predstavil p.Tonyho Hertza

– miesto semináru (miestnosť a ozvučenie) /htl. Crowne Plaza, konferenčná miestnosť BERLIN/ – zabezpečilo Rádio FUN;  http://www.crowneplaza.sk/hotel.php

– catering, tlmočenie (tlmočníci a technické zabezpečenie ) /fy. Simulta v htl. Crowne Plaza – zabezpečilo ANRTS

– obed p.Tony Hertz  – pozvánka p. Arpáš a predstavitelia rádií

štvrtok:  1.12.2006

– odlet p.Tonyho Hertza z Viedne, letenka – zabezpečilo Rádio Expres


 

www.radia.sk  o Rad4ADs

Ako má vyzerať dobrá reklama v rádiu? Na túto tému sa dá diskutovať donekonečna. Svoje riešenia sa v Bratislave snažil ponúknuť jeden z najznámejších svetových kreatívcov v oblasti rádiovej reklamy, Tony Hertz. Jeho prednášku si počas dvoch dní mohli vypočuť všetci tí, ktorí rádiové reklamné spoty vymýšľajú, navrhujú, vyrábajú alebo plánujú. Seminár „Radio for Art Directors“ pod skratkou „Rad4Ads“ navštívili zástupcovia všetkých kľúčových hráčov na slovenskom rádiovom trhu, ako aj niektorých menších lokálnych rádií.

hertzTony Hertz vidí vo výrobe reklamných spotov jeden zásadný rozdiel – v tom, či ich vyrábajú kreatívni pracovníci reklamných agentúr alebo samotných rádií. V Anglicku a Spojených štátoch amerických, ju podľa neho robia lepšie v agentúrach čo však stojí viac peňazí. Keď si klient nechá vyrobiť spot priamo v rádiu, stojí ho to menej, no odrazí sa to aj na kvalite spotu. Potom sa stáva, že sa v spote objavia napríklad telefónne čísla. „A čo myslíte, kto si z rádiového spotu odpíše alebo zapamätá telefónne číslo?“, opýtal sa zároveň T. Herz a hneď aj odpovedal: „Nikto! Telefónne číslo v reklamnom spote je úplne zbytočné. Oveľa lepšie zaúčinkuje v spote webová adresa. Tú si poslucháč zapamätá a kontakty si už nájde tam.“ Poznamenal, že s touto chybou sa stretol aj v slovenských rádiových spotoch.