Radio rulezz – Rádio funguje!

logo80px
Rádio je efektívne médium, ktoré prináša výsledky s minimálnymi produkčnými nákladmi a nestavia hranice ani kreativite, napriek tomu, že pracuje len so zvukom. O to viac oslovuje svojich poslucháčov aj samotnou reklamou, keďže u poslucháčov podporuje predstavivosť a fantáziu. Tieto jeho vlastnosti a nezahltenosť reklamou navyše podporujú dôveryhodnosť tohto média. Aj preto sú jeho zásah a popularita jedny z najväčších spomedzi všetkých médií

Po prvýkrát v histórii sa spojili najsilnejšie komerčné rádiá – Rádio Expres, Fun rádio, Rádio Jemné, Europa 2, Rádio Vlna a Rádio Anténa Rock vytvorili iniciatívu pod názvom „Rádio funguje“. Jej cieľom je podporiť vnímanie rádia ako atraktívneho, interaktívneho, trendy a flexibilného média, ktorého prítomnosť v mediamixe je dôležitá.
Prvým krokom tejto iniciatívy bola realizácia prieskumov na poslucháčoch, zadávateľoch a agentúrach. Výsledkom sú zistenia, ktoré potvrdzujú dôležitosť a unikátny charakter rádia.

Ďalšou fázou je 1. rádiová konferencia Radio rulezz – Rádio funguje, ktorá sa konala dnes, 20. septembra 2017, Hotel Tatra Bratislava.

Pozvanie prijali nielen komunikační a mediálni odborníci zo Slovenska, ale aj zo sveta. Zo zahraničných spíkrov sú to:

Tony Hertz je jedným zo svetovo uznávaných odborníkov v rozhlasovej reklame. Viedol množstvo kreatívnych workshopov po celom svete. Trikrát mal možnosť sedieť v porote na Cannes Lions Radio a v roku 2014 dokonca aj ako jej prezident. Na konferencii vystúpil dvakrát s témou: 7 tajomstiev kreatívnej rádio reklamy.

Nick Goodman pracuje s rozhlasovými stanicami po celom svete. Radami prispieva hlavne v oblasti stratégií, obsahu a hudby. V súčasnosti vedie úspešnú produkčnú spoločnosť , ktorá vyrába obsah pre značky ako napríklad BBC, Microsoft alebo Sky. Na konferencii sme sa od neho dozvedeli, ako sa bude v budúcnosti rádio vyvíjať.

Na tému dôležitosti rádia v súčastnom mediamixe diskutovali:
Martin Woska, Chief Creative & Strategy Director TRIAD Advertising,Triad Advertising
Martin Keder, Associate Creative Director, Wiktor Leo Burnett
Patrik Gurčík, Area manager, Mango franchise stores
Ľudmila Kolesárová, marketingová manažérka, n.o. Dobrý anjel
Adam Marčan, Creative Director, MUW Saatchi&Saatchi
Monika Krátka, riaditeľka, Oliva group s.r.o.
VladimJír Kožíšek, Head of Continuous, Median
Juraj Máťuš, obchodný riaditeľ a spolumajiteľ, Unimedia

Program Rádio rulezz 2017

ANRTS organizovala v r. 2006 seminár na podporu rádiovej reklamy pod názvom: „RADIO FOR ART DIRECTORS“ – Tréning v kreatívnom rádiu pre agentúry, zadávateľov a vysielateľov, na ktorom prednášal Tony Hertz

Informácie o konferencii Rádio rulezz
Informácie o iniciatíve Rádio funguje